niedziela, 25 grudnia 2016

Praefatio


Mości Kazimierzu Potocki, seigneur Gaston de Retif, szanowny Efraimie Samterze,

1. Po dobraniu ekwipunku (w poprzedniej notce zamieściłem cennik oraz kilka dodatkowych informacji) możemy zaczynać. Mój kolejny wpis na blogu rozpocznie właściwą grę.

2. Ze względu na specyfikę pisanej gry postanowiłem, że przedstawię postaci każdego z was propozycję pracy lub innego zajęcia, którego będziecie mogli się podjąć. Będą to trzy serie wpisów zatytułowanych "Szansa dla..." Zadecydujcie, czy którąś z nich akceptujecie, czy też wolicie wspólnie opracować własny model działania. Nie zamierzam nic narzucać, więc bez spiny możecie odrzucić moje propozycje (szanse). Wystarczy, że posłużą za wprowadzenie do gry i nakreślą tło – taka ich główna rola. Rozegramy te sytuacje tak, jak role-play nakazuje, czyli już w formie dialogów i opisów, a wasze decyzje, wypowiadane słowa itd. będą miały pierwsze konsekwencje w świecie gry. Będzie przy tym szansa sprawdzić, jak nam w ogóle granie w ten sposób podchodzi.

3. Chciałbym, byście działali jako drużyna. Dla płynnego biegu dalszej gry nie będę mógł zaakceptować, że jako drużyna, jako przyjaciele, rozdzielicie się i każdy zajmie się sobą, pojedzie w swoją stronę. Oczywiście w pojedynczych scenach rozdzielać się można, czasem pewnie będzie to po prostu rozsądne. Jako niedopuszczalne mam na myśli rozdzielanie się całkowite, jako drużyny: że jeden chce do Gdańska, inny do Lwowa, a jeszcze inny do Paryża. Jest to równoznaczne z końcem gry dla takiej osoby (lub dla całej grupy).

4. Pod wpisami blogowymi proszę o wasz komentarz nawet w przypadku braku działania, uczestnictwa czy zainteresowania – tak, by nie trzeba się było domyślać, czy jeszcze nie przeczytaliście notki. Z drugiej strony – nie musicie komentować od razu. Na spokojnie, zastanówcie się nad swoimi akcjami. Będzie fajnie, jak znajdziecie chwilę czasu na składne napisanie co mówi wasza postać, czy opisać, co robi. Ale nie jest to obowiązek.

5. Informuję o dodatkowym modyfikatorze pomocniczym do Charyzmy: Reputacja. Wszyscy startujecie z poziomem 0. Negatywne bądź pozytywne czyny lub słowa, o których społeczenstwo polskie będzie się dowiadywało, będzie zwiększało lub zmniejszało modyfikator. Na poziomie -/+1 jest sława, -/+2 niemal legenda. Jest też poziom -/+3 (zapisanie się w historii) – po dojściu do niego postać będzie tak sławna i budziła tak wielkie emocje, jak któryś z Targowiczan (minus) czy, w niedalekiej przyszłości, Tadeusz Kościuszko (plus). 

6. Przydałoby się, by każdy z was miał w domu przynajmniej k20 i k6.

Powodzenia,
Wasz Zaborca Gry.

PS. Komentarze na blogu są włączone tylko dla was – gdyby ktoś z potencjalnych czytelników bloga miał uwagi lub chciał dołączyć, niech komentuje tutaj lub pisze na adres mailowy do mnie: mnich(kropka)cadrach(na)gmail(kropka)com.

Brak komentarzy: